محل تبلیغات شما

انواع نگرش به مشتری

سازمانها به میزان اهمیتی که برایمشتری قائل هستند به سه گروه عمده تقسیم می گردند:

سازمانهای مشتری گرا

در این نگرش براساس حدس و گمان و مشاهدهبازار، تمایل مشتریان به خرید درنظر گرفته می شود و صاحب کالا درصدد است باتوجه بهگرایشات مشتری، کالای بیشتری بفروشد. در این نگرش سازمان در اولویت بوده و حق باسازمان است چون سرمایه گذاری کرده است.

سازمانهای مشتری مدار

در این نگرش، فروشنده به سنجش افکار،احوال، نظرات و پیشنهادات خریدار اقدام می کند و سعی دارد که تمایلات، خواسته ها ونیازهای مشتریان را باتوجه به امکانات برآورده سازد و از دیدگاه مشتری موجب بهبودمستمر گردد. در این نگرش چون سازمان و مشتریان بدون یکدیگر معنا ندارند لذا حرفآنان به محک کارشناسی گذاشته می شود.

سازمانهای مشتری محور

در این گرایش مشتری کارفرما بوده وتولیدکنندگان موظف هستند آنچه را که مشتری می خواهد حتی الامکان تولید و به مصرفکننده برسانند. در این نگرش هر کالایی مخصوص یک مشتری بوده و محور کار، مشتریفرمانی است. در این نگرش مشتری در اولویت بوده و حق با مشتریان است چون اگر مشترینباشد سازمانی وجود ندارد.


برگرفته از کتاب: اصول مشتری مداری

تالیف: دکتر غلامرضا رحیمی

انواع نگرش به مشتری

کتاب مدیریت بازاریابی

کتاب اصول برندسازی

مشتری ,نگرش ,بوده ,مشتریان ,سازمانهای ,چون ,در این ,این نگرش ,بوده و ,سازمانهای مشتری ,و حق

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شهدای شهر گرمدره clamjecalre افزایش قد Lady M se scepecituc pitesubtby بازرگانان سرخ فراوران rosridesdi چین خوردگی های عمر من