رضایت مشتری حالت و واکنشی است که مشتری از خرید خدمات ابراز میکند. جلب رضایت مشتری به توانایی بانک در تامین کیفیت مورد انتظار مشتری بستگی دارد. رضایتمندی مشتری، تاثیر شگرفی بر حیات حال و آینده بانک خواهد داشت. احساس رضایتمندی، موجب افزایش آستانه تحمل مشتری برای پرداخت بهای بیشتر در قبال خدمات موردنیاز خواهد شد كه میتوان از این طریق، میزان مزایا و سطح دستمزد پرداختی به كاركنان بانک را افزایش داد. این امر، خروج و جایگزینی نیروهای كار را كاهش میدهد. تأمین رضایت شغلی كاركنان، حمایت کامل از آنها، توانمندسازی آنها از طریق روشهای اجرایی مناسب و بهبود روحیه كاری کارکنان، موجب افزایش احتمال تأمین رضایت مشتری نیز خواهد شد. البته حفظ تعادل میان رضایت کارکنان و رضایت مشتری را همواره باید برقرار باشد. بانکی كه این فلسفه را دنبال مینماید، موفقتر و در نهایت دارای سود بیشتری میشود. در این وضعیت منافع كاركنان، مشتریان و صاحبان بانک بطور همزمان تأمین میگردد.
برگرفته از کتاب: اصول مشتریمداری
تالیف: دکتر غلامرضا رحیمی
درباره این سایت