اهمیت مشتری مداری در بانکها
صنعت بانکداری برای دراختیار داشتن سهم بیشتری از بازار خدمات مستم شناسایی به موقع نیازها و خواسته های مشتری و پاسخگویی سریع و مناسب به آنها می باشد. از آنجا که مشتری اساس و بنیان نظام بانکی را تشکیل میدهد، بانکها باید از رویکرد مشتری مداری به عنوان یک استراتژی سودمند بهره برده و سعی کنند در محیط رقابتی بانکداری، علاوه بر درک نیاز مشتریان و کسب رضایت آنان، همواره در جهت وفادار ساختن آنها پیش بروند. مشتری مداری از اصول بانکداری است و بانکهایی که نمیتوانند رضایت مشتری را جلب کنند، در درازمدت از بازار خدمات حذف شده و جای خود را به سایر رقبا خواهند داد، بنابراین بانکها جهت کسب سهم بیشتر در بازار و رهبری آن و افزایش اثربخشی همواره باید به رویکرد مشتری مداری توجه ویژه ای داشته و آن را به یک فرهنگ سازمانی تبدیل کنند تا بتوانند از آن به عنوان یک مزیت رقابتی در رقابت با سایر بانکها بهره مند گردند.
برگرفته از کتاب: اصول مشتری مداری
تالیف: دکتر غلامرضا رحیمی
درباره این سایت