محل تبلیغات شما

استراتژیهای بازاریابی
استراتژیهای بازاریابی وسیله ای برای پاسخگویی سازمان به موقعیتهای رقابتی بوده و چارچوبهای موجود در این زمینه به کمک ایجاد ارتباط بین بخشهای استراتژیک سازمانی و عوامل برون سازمانی، تسهیلگر عملکرد موثر سازمان خواهد بود و میتواند به ایجاد و توسعه مهارت و دانش در سازمان، تمرکز بر نیازهای مشتریان، تسهیل فرآیند کسب اطلاعات و فعالیت در محیط پویای بازار کمک کند. استراتژی بازاریابی یک اصل مهم در جهت دهی سازمان و تخصیص مناسب منابع سازمانی در جهت سودرسانی به مصرف کنندگان به شمار می رود که به سازمان در شناسایی محدودیتهای منابع سازمانی، تجزیه وتحلیل، شناخت و بخشبندی بازار و درک مشخصات اجزای بازار کمک خواهد نمود و در تدوین و نیل به یک چشم انداز سازمانی روشن میتواند مفید باشد. 
کانون اصلی استراتژی بازاریابی، تخصیص مناسب و هماهنگ کردن فعالیتها و منابع بازاریابی به منظور تامین اهداف عملیاتی از جنبه بازار و محصول است. بدین ترتیب، مسئله اصلی مربوط به قلمروی استراتژی بازاریابی عبارت است از تعیین بازارهای هدف خاص برای یک خانواده از محصولات و یا یک محصول خاص و طراحی و اجرای برنامه مناسب در زمینه آمیخته بازاریابی براساس نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه بازار هدف و کسب مزیت رقابتی برای سازمان. 
هر سازمان با توجه به کسب وکار و وظایفی که بر عهده دارد به تعریف و تدوین استراتژی بازاریابی مناسب خود می پردازد و در صورت تدوین استراتژی بازاریابی استاندارد، ارزیابی فعالیتهای جاری مدیریتی خود را تسهیل میگرداند. 

برگرفته از کتاب "مدیریت بازاریابی" 
تالیف دکتر غلامرضا رحیمی

انواع نگرش به مشتری

کتاب مدیریت بازاریابی

کتاب اصول برندسازی

بازاریابی ,سازمان ,استراتژی ,بازار ,یک ,سازمانی ,استراتژی بازاریابی ,در جهت ,تخصیص مناسب ,بازار و ,و در ,تدوین استراتژی بازاریابی

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ تخصصی چاپ دیجیتال سام شعر درخواستی تجارت | تبلیغات | بازاریابی دختری از دیار آرزوها کسب درآمد از اینترنت sparbaclica چیزی به من یاد بده . . . صابون بابونه catchtotiback وینگ چون واسکریمای حرفه ای دزفول